Concurență comercială. Încărcat de

Concurență neloială - Wikipedia

In acest caz, concurenta comerciala implica doua componente de baza, prima are in vedere forte rivale antogoniste, iar cea de-a doua implica, un mobil similar sau identic in actiunile intreprinse. Din punct de vedere social, competitia se prezinta concurență comercială in mai multe variante, ea reprezentand printre altele si aspectul de concurenta vitala, conflictul interuman in cadrul caruia fiecare individ tinde la conservarea si dezvoltarea proprie sau poate lua forma opozitiei competitionale intre interesele individuale si sociale, intre drepturi si obligatii, intre manifestari altruiste si egoiste.

Cu alte cuvinte, in viata practica, concurenta inseamna Victoria proprie, conditionata de infrangerea adversarului. Viata practica se desfasoara pe terenul economic sau pe terenul social, in asa fel incat succesul propriu inseamna insuccesului semenului2. In acceptiunea sa economica3 concurenta reprezinta lupta dusa pe plan intern sau international intre operatorii economici, pentru realizarea profiturilor, ca urmare a acapararii unor segmente cat mai mari de piata cu scopul sporirii volumului de afaceri si obtinerii unui profit cat mai mare.

Sau confruntarea dintre agentii economici cu activitati identice sau similare, exercitata in domeniile deschise pietei, pentru castigarea si conservarea clientelei, in scopul rentabilizarii propriei intreprinderi4.

(PDF) concurenta comerciala | Dinu Manuel - popasrusticdiana.ro

Nu in ultimul rand, concurenta reprezinta in viziunea Organizatiei de Cooperare si Dezvoltare Economica, situatia de pe o piata, in care firme sau vanzatori se lupta in mod independent pentru a castiga clientela cumparatorilor, in scopul de a atinge un obiectiv economic, de exemplu profituri, vanzari, impartirea pietei.

In acceptiunea economica, consideram concurenta drept un factor decisiv care asigura, in mod spontan, divizarea muncii intre operatorii economici, precum si conditii normale de productie, schimb si consum a bunurilor.

opțiuni atingeți

In definitia enuntata, concurenta include confruntarea dintre agentii economici si tendinta câștigurile cu opțiuni binare comuna de a obtine profit dar si strategia de acaparare a pietei pentru valorificarea unor concurență comercială.

Cu alte cuvinte, comportamentul si atitudinea competitionala adoptata de operatorii economici pe piata are caracter individualist, fiecare dintre ei urmarind propriul interes iar tinta rivalitatii o constituie profitul maxim, realizat prin captarea clientelei5.

CONCURENTA COMERCIALA NELOIALA referat

In lupta concurentiala, mijloacele, instrumentele folosite de operatorii economici pot fi oneste, loiale, cum sunt scaderea pretului la vanzare, reducerea costurilor de productie, cresterea calitatii bunurilor si serviciilor oferite pe piata, lansarea de produse si servicii noi, organizarea mai eficienta a vanzarilor, reclama, 1 2 Ed.

Goblot, La vocabulaire philosophique, Paris,p. Ea este mana invizibila care, indifferent de orice interventie statala, realizeaza adaptarea cererii si ofertei, in mod natural la intreaga activitate economica H. Denis, Histoire de la pensee economique, Editia 9, Paris,concurență comercială.

strategie pentru tranzacționarea opțiunilor binare în funcție de nivelurile Fibonacci

Cornescu, I. Bucur, Economia politica, Bucuresti,p. Insa, operatorii economici, din diverse motive, nu intotdeauna aleg sa utilizeze in competitia comerciala mijloace oneste, ci din aceleasi motive recurg la mijloace neloiale, neoneste, de natura extracomerciala, extraeconomica.

De concurență comercială, furtul de informatii, raspandirea de informatii false, eronate, incomplete in scopul denigrarii voite a rivalului pe piata, cumpararea de salariati, specialisti ai unui rival, in scopul de a fi utilizati in scop propriu sau atragerea pe concurență comercială incorecte, neloiale, ilegale a unor surse de sponsorizare, mergandu-se pana la tactici agresive, cum sunt falimentarea sau eliminarea temporara de pe piata a unui concurent rival6.

Intr-o acceptiune juridica, concurenta reprezinta confruntarea pe piata relevanta intre operatorii economici, in domeniile deschise pietei, pentru castigarea si pastrarea clientelei, in scopul rentabilizarii propriei intreprinderi. De aici se desprind componentele uzuale ale concurentei: adversitatea dintre operatorii economici, scopul similar al competitorilor si anume concurență comercială intreprinderii si strategia care consta in castigarea, pastrarea, extinderea si conservarea clientelei.

DETALII JURIDICE DESPRE CONCURENTA COMERCIALA

Functiile concurentei comerciale Pe piata libera, concurenta indeplineste urmatoarele functii: - faciliteaza ajustarea automatica a cererii si ofertei; - impiedica realizarea profitului de monopol de catre anumiti agenti economici; - stimuleaza inovatiile, crearea de marfuri noi si tehnici perfectionate de productie; - asigura o alocare rationala a resurselor intre variatele utilizari solicitate pe piata; - stabileste o repartizare a beneficiilor proportionala cu contributia efectiva a agentilor economici in procesul de productie si distributie a bunurilor.

Formele concurentei comerciale Formele concurentei comerciale sunt: concurenta loiala, concurenta neloiala si concurenta interzisa sau domenii interzise concurentei comerciale. Concurenta loiala In cadrul economiei de piata, competitia dintre cei care produc marfuri, presteaza servicii, executa lucrari sau asigura circulatia bunurilor si distribuirea lor consumatorilor este incurajata si ocrotita de lege7. In acest perimetru, care cuprinde in mod cert partea cea mai insemnata a pietei, competitia dintre operatorii economici reprezinta o coordonata esentiala in activitatea de productie si de distribuire a marfurilor, prestarii serviciilor si executarii lucrarilor.

Tipurile concrete sub care se prezinta in prezent confruntarea competitionala dintre operatorii economici, subiecte ale raportului juridic de concurenta, sunt diversificate, au evoluat in timp, schimbandu-si trasaturile. In concurență comercială deschise competitiile, operatorii economici au facultatea de a se confrunta pe concurență comercială, dar numai cu buna credinta, respectand regulile de comportare impuse de deontologia profesionala.

Astfel, concurenta are vocatia de a contribui la modelarea pretului produsului si a calitatii marfurilor, in cadrul raportului ce se stabileste prin cerere si oferta pe piata libera, a modului de prezentare a produsului, a difuzarii reclamei concurență comercială organizarii retelelor 6 7 A se vedea Maierean Laura, Vasile Catalin, op.

Octavian Capatana, Caracteristici ale libertatii de a exercita concurenta comerciala, in ,Dreptul nr.

  • Opțiuni binare over- the- counter
  • DETALII JURIDICE DESPRE CONCURENTA COMERCIALA

Nu in ultimul rand, concurenta concurență comercială inovatia, cercetarea cum să fii aruncat în tranzacționarea cu opțiuni binare, deoarece operatorul economic trebuie sa investeasca concurență comercială a crea un nou produs, astfel ramane in urma fata de ceilalti operatori economici concurenti, iar in cele din urma este eliminat din competitie.

Concurenta loiala sau licita se prezinta sub urmatoarele forme: pura si perfecta prototip abstract, ideal si rigid; imperfecta forma intermediara a concurentei comerciale manifestata in statele puternic dezvoltate; eficienta, reala model teoretic care vede in concurenta comerciala dintre operatorii economici un simplu mijloc si nu un scop in sine.

Exercitarea activitatii comerciale contrar uzantelor cinstite. Metode nepermise de stimulare a vanzarii sau a prestarilor de servicii care impiedica libera concurenta.

Concurenta pura si perfecta Concurenta pura si perfecta este prototipul abstract, ideal si destul de rigid al concurentei perfecte, care are urmatoarele caracteristici: atomicitatea pietei, omogenitatea, transparenta, pluritatea de optiuni, mobilitatea factorilor de productie si neinterventia statului. Transparenta concurență comercială accesul direct, imediat si complet al consumatorului la orice date si informatii semnificative referitoare la produse.

Agentul economic trebuie sa-l informeze concurență comercială mod complet si loial, pe consummator, asupra caracteristicilor produselor oferite pe piata si asupra pretului acestora. Pluralitatea de optiuni are in vedere ca pe o piata cu caracteristici mai sus mentionate, posibilitatea de a allege a consumatorilor este nelimitata, in functie de pret, clitate etc. Mobilitatea factorilor de productie sau fluiditatea pietei presupune accesul liber al oricarei persoane in domeniul in care doreste sa-si exercite activitatea comerciala sau industriala.

Operatorii economici sunt liberi sa fixeze preturile de vanzare pe care le considera justificate in raport cu costurile de productie, numite si preturi de revenire.

Totodata, operatorii economici isi pot schimba profilul activitatii in functie de evolutia si conjunctura pietei, ceea ce reprezinta doar reactia operatorilor economici la fiecare stimul pe care-l da piata. Neinterventia statului presupune libertatea concurentei comerciale, statul avand doar rolul de a asigura conditiile generale, optime, pentru desfasurarea spontana a competitiei comerciale, insa, concurenta inceteaza sa mai fie perfecta daca, prin masuri administrative, i se aduc restrangeri.

  • Secretele lucrului cu opțiuni binare
  • Notiunea de concurenta comerciala referat

Concurență comercială timp, s-a produs un anumit decalaj intre modelul teoretic al concurentei perfecte si ceea ce exista in realitate, pe piata libera. Decalajul s-a produs mai ales din cauza unui fenomen natural in planul competitiei comerciale concentrarile economice, care au avut ca efect imediat si sigur, disparitia atomicitatii pietei. Interventia statului in economie a devenit necesara, atat pe planul intern cat sip e cel extern al relatiilor competitionale comerciale.

Urmarea imediata a interventiei statului ca urmare a concentrarii intreprinderilor s-a concretizat in disparitia treptata a concurentei pure si perfecte si transformarea ei in modalitati imperfecte, din care retinem concurenta eficienta sau practicabila, workable competition, care poate deveni conventionala.

opțiuni și opțiuni binare

Primul factor destabilizator al concurentei pure si perfecte, concentrarea intreprinderilor, si-a facut simtita aparitia odata cu industrializarea, accentuandu-se in perioadele de crize economice8.

Cauzele concentrarilor economice sunt diverse, dar de 8 Structurile economice din tarile industrializate au cunoscul de la mijlocul secolului al XIX-lea, un proces puternic de concentrare a intreprinderilor.

strategii de tranzacționare algoritmice fără indicatori

Caile prin care se poate realiza concentrarea intreprinderilor sunt: concentrarea pe orizontala, concentrarea pe verticala si concentrarea conglomerat. Concentrarea pe orizontala se poate realiza intre acele intreprinderi care au un profil de activitate similar, de cele mai multe ori, pe aceeasi piata9. Concentrarea pe verticala se poate realiza intre intreprinderi care sunt situate pe trepte distincte ale procesului economic.

înregistrări